Matematika
Přehled jednotek.
Pozn.: Plně funkční jednotky vytvořené v programu geogebra (koncovka .ggb) jsou k dispozici na serveru školy
Název: | Anotace: | Ověřeno: | ||
1 |
Výuková jednotka pro výuku a procvičení pojmů povrch a objem jehlanu - součástí jsou 4 příklady z praxe včetně odkazů na internet |
9.roč. |
R.S. |
|
2 |
Výuková jednotka pro procvičení počítání s výrazy. U každého příkladu je řešení – po odkrytí. - interaktivní přiřazování správných odpovědí |
8.roč |
R.S. | |
3 |
Výuková jednotka pro ukázku postupu dělení úsečky v daném poměru - délku úsečky lze měnit potažením za bod B - automaticky se přepočítávají délky poměrných částí úsečky AB |
9.roč. |
R.S. | |
4 |
Výuková jednotka pro ukázku zvětšení velikosti úsečky v daném poměru - délku úsečky lze měnit potažením za bod B- automaticky se přepočítávají délky úsečky AB a zvětšené úsečky AC |
9.roč. | R.S. | |
5 |
Výuková jednotka pro modelování průběhu kvadratické funkce y=k*x2, kde k nabývá hodnot od -5 do 5, potažením za dynamický bod měníme koeficient k a žáci vidí jak se mění průběh funkce |
9.roč. | R.S. | |
6 |
Výuková jednotka pro modelování různých podob grafu lomené funkce y=k/x - lze měnit hodnotu k od -10 do 10 - žáci vidí jak se mění graf pro různé hodnoty k |
9.roč. | R.S. | |
7 |
Praktické řešení úlohy – konstrukce kružnice daného poloměru procházející dvěma body |
8.roč |
R.S. | |
8 |
Praktické řešení úlohy – konstrukce kružnice dotýkající se dvou různoběžek - Lze měnit polohu bodu F a pozorovat změnu polohy středu kružnice a jejího poloměru |
8.roč | R.S. | |
9 |
- Vyvození pojmu Thaletova kružnice a její vlastnosti - Uchycením za bod D měňte poloměr kružnice k. - Pozorujte jak se mění velikost úhlu ACB. - Sledujte jakou stopu opisuje bod C |
8.roč |
R.S. | |
10 |
- Praktická kázka užití redukčního úhlu při zmenšení trojúhelníku v daném poměru |
9.roč. |
R.S. | |
11 |
-Úloha na upevnění znalosti o vlastnostech dvojic úhlů - Potažením za jednotlivé body měňte jejich polohu a sledujte jak se mění velikosti odpovídajících dvojic úhlů. |
9.roč. | R.S. | |
12 |
-Konstrukční úloha na konstrukci sítě jehlanu a konstrukci jehlanu v pravoúhlém promítání |
9.roč. | R.S. | |
13
|
Konstrukční úloha na konstrukci pravidelného šestibokého hranolu – rys č.2 v 9.ročníku |
9.roč. | R.S. | |
14 |
-Úloha na procvičení základních dovedností používání rýsovácích potřeb – kytička z kružnic |
6.roč. | R.S. | |
15 |
-Úloha na procvičení základních dovedností používání rýsovácích potřeb – konstrukce pravidelného šestiúhelníku |
6.roč. | R.S. | |
16 |
-Úloha na konstrukci kružnice vepsané |
6.roč. |
R.S. | |
17 |
-Úloha na prohloubení dovedností rýsování |
6.roč. | R.S. | |
18 |
Video ke grafickému řešení soustavy rovnic |
9.roč. |
R.S. | |
19 |
Konstrukce zobrazení kružnice v osové souměrnosti |
6. a 8.roč |
R.S. | |
20 |
Konstrukce zobrazeníbodu a mnohoúhelníku v osové souměrnosti |
6. a 8.roč |
R.S. |
autor výukových jednotek: R.S. - Mgr.Radka Satrapová